معرفی رشته فیزیوتراپی

رشته فيزيوتراپي
معرفی رشته فیزیوتراپی  از زیرمجموعه های کنکور تجربی در انتخاب رشته کنکور سراسریاست  .رشته فیزیوتراپی در میان رشته های گروه تجربی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد . برطبق آمار جهاني ، حدود 10% از جمعيت هر كشور را معلولين تشكيل مي‌دهند و دردهاي مفصلي و عضلاني شیوع بسیار زیادی در بین مردم دارد .
 اين افراد براي  جبران ناتواني‌هاي خويش به خدمات این رشته نياز دارند.از این رو به اهمیتمعرفی رشته فیزیوتراپی پی می بریم. البته به دليل جنگ تحميلي و حوادث رانندگي این تعداد بيشتر می شود . به همين دليل می بايست  در معرفی رشته فيزيوتراپي  به عنوان يك رشته مهم و كاربردی توجه کافی داشت.
در رشته‌  فیزیوتراپی با استفاده‌ ‌ ابزارهاي‌ الكترونيكي‌ برای كاهش‌ علايم‌ بيمارهاي‌ مفاصل‌ و  رفع‌ معلوليت‌ و تقویت عضلات اقدامات لازم انجام می گیرد ضمنا  فيزيوتراپيست‌ها از  حركات‌ ورزشي‌ و درماني‌ و درمان های الکترونیکی به صورت ترکیبی  برای بهبود بیماری نیز بهره می جویند .
درواقع یک سری  از بيماري‌ها همراه با  دارو درماني‌  به‌ فيزيوتراپي‌ نياز دارد. انتخاب و معرفی رشته فیزیوتراپی برای  بیماران اسکلتی و عضلانی بسیار کمک می کند . به عنوان مثال سكته‌هاي‌ مغزي‌ ، بيماري‌هاي‌ قلبي‌، بيماري‌هاي‌ ريوي‌، شکستگی ها  و بيماري‌هاي‌ اسكلتي‌  و عضلاني‌  و …. به فيزيوتراپي‌ نیاز دارد .  همچنین می توان به کمک  رشته فیزیوتراپی از انحرافات  ستون‌ فقرات‌ و پیشرفت آن جلوگيري به عمل آورد ‌.
جهت اطلاع  و  معرفی رشته فیزیوتراپی با کارشناسان اطلاع رسانی صدای سنجش تماس بگیرید.
پاسخگویی از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور(شهرستان) با شماره ۷۰۷۰۵۰۹۶-۰۲۱ و از شهر تهران با شماره ۷۰۷۰۵۰۹۶ یا ۹۰۹۲۳۰۵۷۵۰ تماس بگیرید
پاسخگویی همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب

توانایی ها و موقعیت شغلی  معرفی رشته فیزیوتراپی :

داوطلب معرفی رشته‌ فيزيوتراپي‌ بايد به اندازه کافی صبور باشد زیرا با بيماران‌ مختلفي‌ از جمله‌ افرادي‌ كه‌ دچار سكته‌ مغزي‌ شده اند و  يا عقب‌ماندگي‌ ذهني‌ و یا ناتوانی های دیگری  دارند باید كار كند . در ضمن ‌ دانشجوي‌  رشته‌ فیزیوتراپی بايد در درس‌ فيزيك‌ قوي‌ بوده‌ و همچنين‌ با توجه به اینکه  با بدن‌ انسان‌  سروكار دارد، بايد به‌ درس‌ زيست‌شناسي‌ علاقه‌مند باشد.
 فارغ‌ التحصيل‌ معرفی  رشته فيزيوتراپي‌ بعد از گذراندن‌ دوران‌ طرح‌ و به‌ دست‌ آوردن‌ سابقه‌ كار لازم‌ می تواند در مراکز دولتی استخدام گردد . همچنين‌ دانشجوی  رشته فیزیوتراپی بعد از گذراندن ترم های پایانی مي‌تواند جذب‌ بيمارستان‌ها و مراكز توانبخشي‌ گردد و یا  اقدام‌ به‌ تأسيس‌ كلينيك‌ خصوصي‌ فيزيوتراپي‌ كند.
مطالب مرتبط :

Comments

Popular posts from this blog

منابع کنکور ریاضی 98

برنامه ریزی کنکور سراسری 98