رشته روانشناسي

رشته روانشناسي
 با پيشرفت علم ،‌ روانشناسي  به بررسی و مطالعه رفتار موجودات می پردازد و  نيز روانشناسانفرآيندهاي ذهني موجودات را مطالعه مي‌كنند و اين كار را به روشی  عيني و علمي انجام مي‌دهند.متأسفانه‌ هنوز در كشور ما بسياري‌ از مردم‌، با علم روانشناسي‌ آشنایی کامل ندارند .رشته‌ روانشناسي‌ در مقطع‌ كارشناسي‌ داراي‌ 4 گرايش‌ باليني‌، آموزش‌ كودكان‌ استثنايي‌، عمومی و  صنعتي‌  و سازماني‌ است‌.
 رشته روانشناسي‌ باليني‌ خدمات‌ تشخيص‌ و درمان‌ را برای بیمارانی كه‌ دچار رفتارهاي‌ نابهنجار از قبیل ‌ اضطراب‌، وسواس‌ و افسردگي‌ و ….. هستند، ارائه‌ مي دهد . رشته روانشناسي‌ عمومي‌ نيز به‌ مطالعه‌ كليات‌ روانشناسي‌ مي‌پردازد و از آن جمله روانشناسي‌ و آموزش‌ كودكان‌ استثنايي‌  و نحوه رفتار  با كودكان‌ استثنايي‌ (تيزهوشان‌ و معلولين‌ جسماني‌)  می توان نام برد .
روانشناسي‌ صنعتي‌ و سازماني‌  روانشناسي‌ را در محيط‌ هاي‌ كاري‌ به‌ كار مي‌برد؛ يعني‌ درباره‌ اين‌ كه‌ محيط‌ كار بايد چگونه‌ باشد  بازدهي‌ بالایی را داشته‌ باشد  و يا  در  ارتباط بين‌ كارفرما و كارگر جه عواملی مطرح است و چه‌ عواملي‌ باعث‌ عدم‌ تفاهم‌ مابین  كارفرما و كارگر مي‌شود، مطالعه‌ مي‌كند.
جهت  مشاوره و معرفی رشته روانشناسی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور(شهرستان) با شماره ۷۰۷۰۵۰۹۶-۰۲۱ و از شهر تهران با شماره ۷۰۷۰۵۰۹۶ یا ۹۰۹۲۳۰۵۷۵۰ تماس بگیرید
پاسخگویی همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب

توانایی و موقعیت شغلی رشته روانشناسی :

در اين‌ رشته‌ دو علم زيست‌شناسي‌ و شيمي‌ از اهميت‌ بالایی  برخوردار است و بايد در رشته روانشناسی  پايه‌ علوم‌زيستي‌ دانشجو قوي‌ باشد. امروزه‌ دانشجويان‌ اين‌ رشته‌ از بين‌ دو گروه‌ آزمايشي‌ علوم‌تجربي‌ و علوم‌انساني‌ پذيرفته‌ مي‌شوند .
همچنین در این رشته  ریاضی و آمار و زبان‌ انگليسي‌ اهمیت  دارد. دانشجوي‌ اين‌ رشته‌ بايد به‌ جامعه‌ و اطراف‌ خود توجه کافی داشته‌ باشد تا به ‌ ويژگي‌هاي‌ رواني‌ افراد پي‌ ببرد. با توجه به اینکه كشور ما يكي‌ از كشورهاي‌ در حال‌ توسعه‌ است‌ و يكي‌ از دغدغه‌هاي‌ خانواده‌ها، حفظ‌ بهداشت‌ رواني‌ و بالا بردن‌ سطح‌ دانش‌ فرزندان مي‌باشد.
در حال حاضر  روانشناسي‌ در زندگي‌ بشر نقش مهمی  در حل مسائل آدمی بر عهده دارد  و  فرصت‌هاي‌ شغلي‌ متنوعی براي‌ فارغ‌التحصيلان‌ این رشته‌ فراهم آورده است ‌و  آينده‌روانشناسي‌ در كشورما اميدبخش‌ است‌ .  در حال‌ حاضر فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ بيشتر‌ جذب‌ آموزش‌ و پرورش‌ مي‌شوند و  عده ای  به‌ عنوان‌ كارشناس‌ روانشناسي‌ و عده‌اي‌ نيز به‌ عنوان‌ دستيار روانپزشك‌ مشغول‌ به‌ كار میگردند.

برای معرفی رشته روانشناسی و انتخاب رشته کنکور سراسری عضو کانال تلگرام انتخاب رشته کنکور شوید.
مطالب مرتبط:

Comments

Popular posts from this blog

منابع کنکور ریاضی 98

برنامه ریزی کنکور سراسری 98